יום שישי, 21 באוגוסט 2009

שלום כיתה א'

יותם, בן של חברים טובים שלנו עולה לכיתה א'. כבר זמן מה שאני מחכה שמישהו יעשה טובה ויעלה לכיתה א' כי יש לי בראש רעיון למתנה סקראפית מתאימה. אז הנה נוצרה ההזדמנות. את הרעיון למתנה לקחתי ממשהו שהכנתי בזמנו לילדים שלי, כשהם למדו בקרוואן במהלך הטיול הגדול שלנו. יש שקוראים לזה home schooling, אצלנו זה היה יותר road schooling או כמו שילדי מתעקשים לומר - unschooling.
ובכן, במהלך הטיול, תלינו בקרוואן עץ שעליו תלו הילדים בננה בכל פעם שסיימו לקרוא ספר. על הבננה הם כתבו את שם הספר, שם המחבר ודירוג של הספר. ככה נראה העץ בתחילת הטיול

וככה בסופו
בהשראת העץ הנ"ל הכנתי עץ חדש ומשוכלל מקארדסטוקים וניירות מדוגמים.
שלב התכנון:

והתוצאה:



התנצלות - העץ לא מצטלם טוב מפאת גודלו (גובה מטר).
המגבלה היתה שכל העסק צריך להיכנס למעטפה מרופדת גדולה, כי העץ ישלח בדואר כהפתעה ליותם החמוד. לכן גזע העץ עשוי מחוליות וניתן לקיפול והענפים ייתלו ע"י יותם והוריו בעזרת דבק דו צדדי. בעץ הזה כל בננה היא למעשה סימניה, שעליה יש מקום מיוחד למלא את שם הספר, שם המחבר וחו"ד של הקורא. לאחר סיום קריאת הספר, הסימניה נתלית על העץ.


נכון שהעץ נראה כמו עץ קוקוס ותלויות עליו בננות וזה לא הגיוני? אז זהו שלא. זהו עץ סימניות! ולמי שלא יודע - על עץ סימניות גדלות סימניות - לפעמים בצורת בננה ולפעמים בצורות אחרות.
בהצלחה לכל הילדים שעולים לכיתה א' בעוד קצת יותר משבוע ובמיוחד ליותם הקסם!

12 תגובות:

  1. הרעיון - מקסים!
    הביצוע - מקסים!
    החשיבה הפרקטית - (להכין את זה מחוליות ע"מנת שיכנס למעטפה) - ממש מקסימה!
    כל הכבוד על ריבוי הבננות על העץ של ה ROAD SCHOOLING זה לא נשמע קל!
    ומי יתן והרבה בננות יצמחו על העץ של יותם!

    השבמחק
  2. מדליק, לא הייתי חושבת על פטנט כזה בחיים (אז מזל שאת כאן)והכי כיף, לדעתי, לקבל כזה דבר בדואר, כי מה כבר מקבלים בדואר בד"כ? פרסומות וחשבונות לתשלום וילדים לא מקבלים כלום בדואר, אז פתאום שתנחת בתיבה מתנה כזו... WOW!!!
    רחלי

    השבמחק
  3. העץ בהתחלה נראה ערום ובסוף הטיול:ווואוו כמה בננות....כל הכבוד על הקריאה הלוואי והבנות שלי היו קוראות ספר אחד.רעיון מקסים וביצוע נהדר.
    סתיו love

    השבמחק
  4. רעיון מקסים,
    מי יתן והעץ של יותם יהיה מלא בבננות !

    השבמחק
  5. כל פעם מחדש אני נדהמת ומקנאה בטיול שלכם!!
    העץ מקסים והרעיון נפלא!!!

    השבמחק
  6. איזה רעיון מקסים, ואיזה יופי לראות את העץ בסוף הטיול! בעקבות הפוסט הזה הלכתי לבלוג הטיול שלכם וקראתי קצת, וקינאתי המון, זו ממש חוויה מדהימה, והייתי שמחה לשמוע עליה עוד ועוד! היה נורא כיף לקרוא בראיון שלך שנהנית לבלות עם המשפחה כ"כ הרבה.

    השבמחק
  7. חבל שאין בבלוגר אפשרות להגיב לכל תגובה בנפרד. תודה גדולה לכולכן!

    השבמחק
  8. הרעיון משגע ומתנה מקסימה!
    והבת שלך מדהימה (-:
    איזה יופי לראות את ההתקדמות וכל הספרים שקראו במהלך החופשה שלכם...

    השבמחק
  9. שלום, זו אמא של יותם, הילד שנתן את ההשראה....יותם קיבל אתמול פתק על מעטפה גדולה שמחכה לו בדואר. למחרת בבוקר אצנו רצנו לדואר השכונתי, יותם הוציא את המעטפה. מיד בבית פתחנו את המעטפה ונדהמנו מהרעיון, העיצוב, הביצוע, כולל ברכה והוראות מפורטות להדבקת העץ. מקסים, מקורי וחינוכי ומעודד קריאה. דפי - אין כמוך! לא פלא שהילדים שלך יצאו משובחים כל כך :-)

    השבמחק
  10. רעיון מצוין. אני מאד מאמינה בחינוך בבית אך לצערי זה לא מתאפשר. במקום זאת הילדים שלי רואים קופיקו פרקים מלאים כל יום.

    השבמחק