יום שני, 25 בינואר 2010

המפתח ליצירה

בשבוע שעבר נפגשנו, חברות הקומונה "המפתח ליצירה" לערב של כיף, בכדי להכיר אחת את השניה פנים אל פנים, לאכול משהו טוב וגם... להחליף מתנות מעשה ידינו. מנהלות הקומונה אירגנו ערב לתפארת ומומין אירגנה את משחק החלפת המתנות. המתנה שהכנתי היתה צעיף ספירלי, סרוג במסרגה אחת.
(הוראות לסריגת הצעיף בתחתית הרשומה)
מומין נתנה מראש הוראה לעטוף את המתנות בצורה אטומה, כך שאי אפשר יהיה לזהות מה זה מבחוץ. את הצעיף סיימתי לסרוג כבר מזמן אבל את האריזה השארתי לרגע האחרון (למה?? שאלה טובה). חיפשתי בבית אריזה אטומה קשיחה בגודל של צעיף, וכל שהעליתי היתה קופסא לאריזת תכשיט קטן. אין סיכוי שהצעיף נכנס אליה. ואז... גלינג! עלה בי רעיון והחלטתי לעשות "שיגוע"(: השיגוע הסתמך על כך שבמשחק החלפת מתנות כל אחת פותחת מתנה בתורה ומחליטה אם היא רוצה לשמור אותה או להחליף במתנה אחרת שכבר נפתחה. בדיעבד התברר שהנחת היסוד שלי היתה שגוייה וקצת פידחתי את עצמי, ועל כך בהמשך. בינתיים הייתי מאוד גאה ב"קונץ" שלי.
מכל מקום, הנה מה שעשיתי. בתוך הקופסא הקטנה הנחתי פתק מקושט באלה המילים (התמונה ניתנת להגדלה בלחיצה):
תכננתי לרוץ ולשים את המתנה עם כרטיס הברכה בידיה של החברה בעוד היא עומדת מובכת, עצומת עיניים. זה הכרטיס שצירפתי
והכל ארוז
המפגש נערך ביום חורף גשום שהצעיף יפה לו והרגשתי על הגובה. רק שכאן חלה תפנית מצערת ולא צפויה בסיפורנו: כשהתחיל המשחק הודיעה מומין שמכיוון שהגיעו המון אנשים למפגש, אם כל אחת תפתח את המתנה, זה יקח המון זמן ולכן נשנה את כללי המשחק. כל אחת פשוט תבחר מתנה מתוך ערימת המתנות ותיתן למישהי אקראית. פתיחת המתנות תהיה בזמנה החופשי של כל משתתפת.
בום. לאחר שהתעשתתי מההלם הראשוני, הבנתי שכל התכנית שלי ירדה לטימיון והתחלתי לחשב מהלכים ואופציות מילוט מהשטות שעשיתי. אבל כבר היה מאוחר מדי ל-plan B ובהמשך אף הייתי צריכה להתנצל בפני מקבלת המתנה מאי. זה כנראה העונש שלי על זה שניסיתי להביך חברה. מאי מצידה קיבלה בהבנה את ההתחכמויות שלי(: ובעיקר אהבה את הצעיף עצמו. סוף טוב הכל טוב.

והגענו לתכל'ס - הוראות לסריגת צעיף ספירלה
3 חב' 50 גרם של צמר "ויטלגו" מחליף צבעים "גולן" מס' 581
מסרגת קרושה מס' 6
שורה 1: סורגים עיניים בשרשרת באורך הצעיף הרצוי.
שורה 2: סורגים עמוד בתוך כל עין מהשורה הקודמת. (עמוד=ללפף חוט סביב המסרגה, להיכנס לעין, ללפף חוט, לסרוג 2 עיניים, ללפף חוט, לסרוג את 2 העיניים הנותרות).
שורה 3: סורגים 2 עמודים בתוך כל עין מהשורה הקודמת.
בשלב הזה הצעיף מתחיל להסתלסל.
שורה 4: לחזור על שורה 3.
שורה אחרונה: סורגים עמוד בשתי עיניים ובכל עין שלישית סורגים שני עמודים.

ההרשמה לסדנאות ציור במשיכת מכחול אחת בעיצומה. ראו רשומה קודמת

15 תגובות:

  1. דפי - זה פשוט משגע
    איכשהו כל פעם שנפגשנו היית בעיצומו של צעיף אחר - אחד יותר יפה מהשני...
    תודה על ההדרכה- בהחלט ינוסה

    השבמחק
  2. דוגמא מקסימה וצבע נהדר! אחת האהובות עלי, יש לי צעיף כזה בלבן ואני מורידה אותו בחורף רק לכביסה :-))

    השבמחק
  3. צעיף מ-ה-מ-ם !! איזה כיף למאי :-)

    ותודה על ההדרכה... ינוסה עוד.. שנתיים שלוש כשאסיים צעיף ראשון שהתחלתי לפני חודשיים... :-)

    השבמחק
  4. צעיף מיוחד ומקים
    תודה רבה על הדרכה מפורטת.
    משום מה שתיאור של העמוד הכפול נשמע כמו עמוד רגיל

    השבמחק
  5. תודה רבה לכולכן. ענת, יכול להיות שזה אכן עמוד רגיל. אני מתבלבלת תמיד בשמות... בכל אופן מה שכתוב זה מה שסרגתי(:

    השבמחק
  6. איזה סיפור חמוד... :-)
    וצעיף מגניב...יתכן ניסוי משאריות הצמר של האפודה! (פולניה - "שאריות" זה שתי חבילות - ליתר בטחון...):-)

    השבמחק
  7. נקרעתי מהסיפור של העוקץ שלא הצליח (((-:
    למרות שנכחתי באירוע, בתוך ההמולה בכלל לא שמתי לב להתפתחות בעלילה.
    קטעים...

    השבמחק
  8. נורא הצחיק אותי הקטע עם נתינת המתנה, כי מתאים לך להיות יצירתית כל כך, ואכן חבל שזה לא יצא, אבל הצעיף משגע! לא ידעתי שאת גם סורגת! :))

    השבמחק
  9. תודה רבה יעל, רחלי וחגית - בתור בת של מורה למלאכה, לשמחתי הספקתי לעבור על רוב ה"מלאכות"(:

    השבמחק
  10. דפי, הצחקת אותי עם תחבולת הקונץ שלך.
    גדול!
    הצעיף מקסים, ראיתי אותו עוד בהתהוותו ואני בטוחה שהוא היה פיצוי הולם ביותר.

    השבמחק
  11. הצעיף מקסים!!!!!!
    איזו מצחיקה את! אני בכלל לא ידעתי איך יתנהל המשחק :D:D

    אני מתה לדעת איך להכין אותו! אבל תזכרי שאני תלמידה בעייתית :):):)

    השבמחק
  12. דפי צעיף מקסים ותודה על ההוראות !
    דווקא אהבתי את הראש שלך עם ההתחכמות,שום פדיחה
    אם לא היו משנים את כללי המשחק זה היה מצחיק ומשעשע!
    תגידי לא בא לך לבטל את אימות המילים בסוף ההודעה?

    השבמחק
  13. קטעים איתך! והצעיף מהמם ביופיו איזו צבעוניות מקסימה!

    השבמחק
  14. דפי הוא ממש מדהים!
    מאוד מאוד אהבתי את הצעיף!
    יצא נהדר.

    השבמחק